سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بارالها ! صداها فرو نشست و جنبش ها آرام گرفت و هر دوستی، با محبوب خود خلوت کرد . من نیز با تو خلوت کرده ام . تو محبوب منی . پس خلوت امشب مرا با خود، [سبب] رهایی از دوزخْ قرار ده . [امام صادق علیه السلام ـ در دعایش ـ]
شهدای دشت سر
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» 11 بهمن 1357

11 بهمن 1357 جمع زیادی از شیعیان لبنان با ارسال نامه‌ای به مراجع قم اعلام کردند حاضرند در کنار ملت ایران با رژیم پهلوی مبارزه کنند و در این راه به شهادت برسند.
 
سرویس تاریخ و حماسه عصر امروز: ساعت 5/3 بعد از نیمه شب "امام‌خمینی"(ره) با یک فروند هواپیمای ایرفرانس فرودگاه پاریس را به مقصد تهران ترک کردند ، همزمان میلیونها استقبال کننده در مسیر حرکت "امام‌‌خمینی"(ره) در انتظار دیدار ایشان بودند.

دولت بختیار اعلام کرد فردا به مناسبت فرود هواپیمای امام خمینی(ره)، فرودگاه مهرآباد از اول صبح تا ساعت 11صبح به روی سایر هواپیماها بسته است.

"امام خمینـی"(ره) قبل از تـرک فرانسه در پیامـی از مهمان نوازی مردم و دولت فرانسه بـه ویژه اهالی دهکده نوفل لـوشاتـو تشکر کردند. امام(ره) قبل از حرکت به سوی ایران به نزدیکان خود فرمودند: "من بیعت خود را از شما برداشتم ما به طرف کار بزرگی می رویم شما هم جانتان را به خطر نیندازید.
 
از طرف کمیته برگزاری مراسم استقبال اطلاعیه ای انتشار یافت و در آن مقررات و ضوابط استقبال تشریح شد. در این مدت میلیون ها نفر از مردم شهرستان ها برای استقبال از امام (ره) وارد تهران شدند. بیش از یک هزار و 200 آمریکائی با سه هواپیمای نظامی تهران را به مقصد کشور خود ترک کردند.

"شاپوربختیار" گفت: دولت نمی تواند تحمل کند که هزاران نفر همه روزه آشوب و اغتشاش در مدارس و دانشگاه ها، به راه بیندازند و دولت با آنها برخورد نکند.

در تهران و شهرستانها بیشتر مردم در خیابان ها حضور مداوم دارند، فرماندار نظامی تهران نیز اجتماعات را به مناسبت ورود امام خمینی(ره) به ایران، به مدت سه روز آزاد اعلام کرد.

رادیو کلن آلمان پیرامون مسائل ایران گفت: یگانهای نیرومند نظامی به پایتخت منتقل شدند، تانک ها و زره پوش ها در خیابانهای مهم تهران به راه افتادند. شهر تهران صددرصد حالت جنگی به خود گرفت و نمایش قدرت به روی صحنه آمده است.
"شاپوربختیار" طی مصاحبه ای با رادیو بی بی سی گفت که با هرگونه کوشش در جهت ایجاد دولتی دیگر شدیداً مقابله می کند.



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » مجید فرشادپور ( سه شنبه 90/11/11 :: ساعت 3:39 عصر )
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

اعیاد شعبانیه
احادیثی از امام موسی کاظم (ع)
زندگینامه امام موسی کاظم (ع)
برخی اعمال شب و روز ماه رجب
امام و وصیت نامه (5)
امام و وصیت نامه (4)
مام و وصیت نامه (3)
امام و وصیت نامه (2)
امام و وصیت نامه (1)
امام
امام و وفات
امام خمینی(ره) و دفاع مقدس
امام خمینی (ره)
خرمشهر را خدا آزاد کرد
شهید مطهری
[همه عناوین(111)]