سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرکه بسیار یاد مرگ کند، خداوند دوستش خواهد داشت . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
شهدای دشت سر
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» سخنان امام در مورد مجلس

بازخوانی سخنان امام(ره) و مقام معظم رهبری درباره اهمیت مجلس
«اگر می‌خواهیم انتخاباتی سالم برگزار شود باید به صورت شفاف و اخلاقی تبلیغات را برگزار کنیم و نباید الگوی خود را رقابت‌های ناسالم در کشورهای اروپایی و آمریکا قرار دهیم زیرا آن‌ها به دنبال قدرت هستند و ما به دنبال ادای وظیفه و تکلیف هستیم.» این جمله جدید‌ترین اظهار نظر رئیس مجلس در آستانه انتخابات مجلس نهم است.
شفاف: «اگر می‌خواهیم انتخاباتی سالم برگزار شود باید به صورت شفاف و اخلاقی تبلیغات را برگزار کنیم و نباید الگوی خود را رقابت‌های ناسالم در کشورهای اروپایی و آمریکا قرار دهیم زیرا آن‌ها به دنبال قدرت هستند و ما به دنبال ادای وظیفه و تکلیف هستیم.» این جمله جدید‌ترین اظهار نظر رئیس مجلس در آستانه انتخابات مجلس نهم است.

اظهاراتی که نشان می‌دهد انتخابات پیش رو انتخاباتی متفاوت با سایر کشور‌ها خواهد بود. انتخاباتی که درشان جمهوری اسلامی است و در آن اخلاق مداری و دیانت حرف اول را می‌زند.

علی لاریجانی در ادامه تاکید می‌کند: «کسانی که پیرو رهبری هستند باید بدانند اگر به سراغ هتاکی و بداخلاقی بروند راه خود را از رهبری جدا کرده‌اند و برای اینکه مجلسی صالح و کارآمد داشته باشیم باید از ورود این افراد به مجلس جلوگیری کنیم.» تا رسالت قوه مقننه بیش از پیش آشکار شود.

بی‌تردید مجلس شورای اسلامی جایگاه نمایندگان به حق مردم است. نمایندگانی که ارکان نظام، حوزه انتخابیه و نفع مردمی که به عنوان وکیل خود به آن‌ها رای داده‌اند را در اولویت قرار دهند وبرای نفع شخصی خود و دولتی‌ها راهی مجلس نشوند.

اهمیت مجلس تا آنجاست که امام خمینی (ره) بار‌ها درباره آن سخن گفته‌اند. حضرت امام خمینی (ره) مجلس شورای اسلامی را تجلی اراده ملی و یکی از اساسترین نهادهای سیاسی که در راس تمام نهادهای نظام جمهوری اسلامی است و از ویژگی‌های خاص برخوردار است می‌دانند که مهم‌ترین ویژگی آن اسلامی و ملی بودن آن است.

امام (ره) نه تنها مجلس را خانه واقعی ملت و تجلی اراده ملی، بلکه تعرض به آن را قبیح، بر خلاف مصلحت کشور و خلاف موازین دینی می‌دانند و می‌فرمایند: «مجلس تنها مرجعی است که برای یک ملت است. مجلس قوه مجتمع یک ملت است و مجلس از همه مقاماتی که در یک کشور هست بالا‌تر است. بنابراین یک همچو مقامی را نشکنید و لو نمی‌توانید، لکن گفتنش اصلش، ذکرش اصلش کار قبیحی است و بر خلاف مصلحت است و بر خلاف مسلک اسلام است.» (صحیفه نور، ج 12، ص 17.)

در اهمیت مجلس شورای اسلامی و جامعیت نقش آن در پرداختن به مسائل مهم کشور و نقش آن در اصلاح امور جامعه رهبر کبیر انقلاب معتقدند اگر مجلس شورای اسلامی بر طبق موازین شکل گیرد و نمایندگان آن افراد صالح و دلسوز مردم باشند چنین مجلسی منشاء اصلاح همه امور جامعه خواهد بود ایشان می‌فرمایند: «اگر مجلس شورا آن طوری که ما بخواهیم ملی و اسلامی باشد، همه این مطبوعات اصلاح خواهد شد. همه این رادیو و تلویزیون اصلاح خواهد شد...» (صحیفه نور، ج 12، ص 256.)

به تعبیری اگر مجلس یک مجلس اسلامی که با انتخابات صحیح انجام بگیرد و اشخاصی که انتخاب می‌شوند واقعا منتخب ملت باشند، تمام کار‌ها با دست مجلسی‌ها اصلاح می‌شود.

ازسوی دیگر از دیدگاه مقام معظم رهبری نیز مجلس شورای اسلامی به عنوان یک رکن اساسی است. در واقع مقام معظم رهبری همچون امام خمینی (ره)، مجلس شورای اسلامی را عصاره یک ملت می‌دانند که با نگاهی مسئولانه در برابر اسلام، انقلاب و مصالح عالیه نظام  به امور کشور بپردازند.

 این نگرش در پیام‌ها و دیدارهای ایشان به مجلس و کارگزاران نظام بار‌ها مورد تاکید قرار گرفته است. ایشان در باب اهمیت مجلس شورای اسلامی می‌فرمایند: «مجلس شورای اسلامی، یک مرکز اساسی و تعیین کننده برای انقلاب است، همه سر رشته‌های امور، به مجلس شورای اسلامی بر می‌گردد.» (بیانات نظام معظم رهبری در تاریخ 68/9/22)

مقام معظم رهبری درباره اهمیت جایگاه مجلس در نظام جمهوری اسلامی می‌فرمایند: «جایگاه مجلس، جایگاهی بسیار عالی برای انعکاس نظرات و اراده ملت در وضع قوانین و مقررات و رگه‌های اجرایی است.» (بیانات مقام معظم رهبری در تاریخ 70/9/27)

آنچه مسلم است، شکل گیری مجلس قانون گذاری در هر کشوری نوعی توافق ملی برای اداره امور جامعه در سایه همبستگی، همدلی و همکاری است. این مفهوم در نظام مردم سالاری دینی که اتحاد از بنیادی‌ترین عناصر تشکیل و تاسیس آن بوده است اهمیت مضاعفی دارد و شرکت گسترده مردم در انتخابات به آن شکل می‌دهد.

نکته مهم اینجاست که از بدو پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون یکی از اهداف اصلی استکبار جهانی دور کردن مردم از صحنه‌های انقلاب و بی‌تفاوت کردن مردم از حق تعیین سرنوشت خویش است که غرب با چنگ زدن به انواع ترفند‌ها و بکارگیری جنگ روانی و نبرد تبلیغی سعی در پیاده کردن ان دارد.

 اما ملت مسلمان و شریف ایران با حضور گسترده خود در تمامی صحنه‌ها از جمله جشن پیروزی انقلاب در 22 بهمن امسال، همواره این حقیقت را به اثبات رسانده‌اند که از اتحاد و انسجام آنان چیزی کم نشده و استکبار وغرب در این راه موفق نبوده‌اند.

شرکت گسترده در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز گام محکم دیگری در مبارزه با استکبار خواهد بود و مردم شریف ایران از این آزمون نیز با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری و رهنمود‌های امام راحل، سربلند بیرون خواهند آمد.

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » مجید فرشادپور ( سه شنبه 90/12/2 :: ساعت 12:41 عصر )
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

اعیاد شعبانیه
احادیثی از امام موسی کاظم (ع)
زندگینامه امام موسی کاظم (ع)
برخی اعمال شب و روز ماه رجب
امام و وصیت نامه (5)
امام و وصیت نامه (4)
مام و وصیت نامه (3)
امام و وصیت نامه (2)
امام و وصیت نامه (1)
امام
امام و وفات
امام خمینی(ره) و دفاع مقدس
امام خمینی (ره)
خرمشهر را خدا آزاد کرد
شهید مطهری
[همه عناوین(111)]